Soort les – Yoga

Hathayoga

De les begint met een korte meditatiehouding gevolgd door verschillende lichaamshoudingen die dynamisch en statisch uitgevoerd worden. Nadruk ligt op het navoelen van hoe je lichaam heeft gewerkt maar ook je geest en je adem. Je leert dat bovenstaande geen gescheiden onderdelen zijn maar een eenheid vormen. Door de krachtige maar ook zachte, ontspannende oefeningen vindt je een evenwicht en verbondenheid tussen lichaam en geest.

Dynamische Hathayoga

De les begint met een korte meditatiehouding gevolgd door verschillende lichaamshoudingen die eerst dynamisch en daarna statisch uitgevoerd worden. De oefeningen zijn pittig, uitdagend en de houdingen zijn krachtiger. De bewegingsdynamiek is bij deze vorm van yoga groter. Het lichaam wordt er krachtig, lening en soepeler van.Hieronder de beoefening van de hoofdstand ook wel de Sirsasana genoemd. Deze houding bouwen we met geduld souplesse  en aandacht op in de dynamische hathayogales

Mindfulnessyoga

Yoga lessen helemaal in het hier en nu. Een mooie combinatie van Hatha yoga met Mindfulness. Aarden en gronden door bewustzijn, eenvoud en in contact met je adembeweging door je lichaam. Hier wordt je rustig en gefocust van. Het brengt je dichter bij jezelf zonder streven en oordeel.

Herstellende yoga

Herstellende yoga wordt ook wel restorative of yin yoga genoemd. Het is een rustige vorm van yoga waarbij de grenzen van het lichaam worden verkend en verlegd. In de herstellende yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam.

Nidrayoga

Introductieyoga

Elke maand weer 4 lessen introductieyoga. Ervaar wat yoga met je doet in de cursus. Wil je een bewuste start maken met yoga? Begin dan met de introductiecursus van 4 weken. Zo weet je zeker dat je de juiste keuze kunt maken welke lesvorm bij je past. We behandelen en ervaren de bovenstaande yogavormen en gaan ook een keer in de hangmat.

Peuteryoga in de hangmat

Peuteryoga is een leuke manier om echt in contact te zijn met je kind of kleinkind. Je gaat samen spelen, bewegen, plezier maken en ontspannen in de hangmat. We doen speelse yogahoudingen en zintuigelijke ontwikkelingsspelletjes, massage- en concentratiespelletjes en we zingen liedjes. Iedere les gaan we op avontuur met kabouters, ontdekken van de zee, de dierentuin en nog veel meer………. Leeftijd 2 – 4 jaar

Kidsyoga in de hangmat

De bedoeling van kidsyoga is dat kinderen op een speelse liefdevolle en ontspannende manier contact maken met hun lichaam en geest. Dit door middel van veel bewegen op geleide van verhalen aansluitend op hun belevingswereld. Met aandacht leren ze hun lichaam te ontspannen maar ook respectvol hun eigen grenzen en die van de ander te leren kennen. Dit maakt ze dat ze zich vertrouwd en veilig kunnen voelen. Een rustpunt van een drukke dag. Leeftijd 6 – 11 jaar

Lazy yoga Sunday

Zondag uitslapen en dan alle tijd nemen voor een lange inspirerende yogasessie die ontspannen, herstellend en verkwikkend is. Elke  maand met aansluitend een heerlijke Ayurvedische lunch! Je kunt voor die tijd ook sporten/hardlopen en dan met yoga rekken en strekken.Elke les (uitzonderingen Kids en Lazy Sunday) duurt 75 minuten en wordt afgesloten met thee drinken. Draag makkelijk zittende kleding en neem een grote handdoek en eventueel een (fleece)deken en kussen mee. Comfortabele yogamatten zijn aanwezig.